יום שבת, 4 ביוני 2016

אחד רוצה להיות נהג, לנסוע לעפולה



נושא השינה הינו נושא כואב אצל החרדתית. לדוגמה, היום היא יצאה לחצר להביא כמה לימונים מהעץ ושמה לב שהלימונים הממש בשלים היו על הרצפה. מיד צצו לה משום מקום -כמו מדוזות בחוף הים באשקלון באוגוסט- שאלות קיומיות משמעותיות: האם זה סופו של כל לימון? סופו של כל פרי בשל? סופו שכל דבר שהוא בשל? סופה של הבשלה?

כנראה ששאלות כאלה צצות לה בגלל חוסר השינה. זה ההסבר ההגיוני. "אדם שישן בין ארבע לשש שעות בלילה הופך ללימון", היא דיקלמה לעצמה בעודה עומדת בחצר ובוהה בעץ. היא ראתה בעייני רוחה את המשפט הזה מסתובב בפורמט תמונה בעמודי הפייסבוק של כל מיני אנשים, על רקע תמונה לקוחה מגוגל תמונות.



חתול יכול לבקש לצאת מהחלון הסגור של חדר השינה בשלוש לפנות בוקר, לבקש להיכנס בחזרה בארבע, לצאת שוב בחמש ורבע, ולהיכנס בשש ועשרים...חתול אחר יכול לטפס על השיש במטבח בניסיון לשתות מים מהכוס שנשארה שם בטעות (בחיים הוא לא ישתה מקערת המים היעודית שלו) ולנפץ אותה על רצפת המטבח בארבע לפנות בוקר. חתול נוסף ירצה להיכנס לחדר של אחד הילדים, הוא יתחיל לשרוט את הדלת של החדר של הילד או הילדה בשתיים לפנות בוקר, וימשיך לשרוט את הדלת עד שמישהו יפתח לו.



כן, נכון, אי אפשר לישון עם חתולים. אבל לא זו הסיבה היחידה לחוסר השינה של החרדתית הבשלה. כנראה שהסיבה העיקרית היא החיים עצמם. כן מר נתניהו, גם החרדתית הבשלה חושבת על החיים עצמם. כל חייה היא חיה בביטחון מלא שכשהיא תגיעה לגיל שלה כיום, כבר יהיו מאחוריה כל מיני שאלות קיומיות משמעותיות שקיבלו כבר תשובה הולמת. שאלות כמו "מה ארצה להיות כשאהיה גדולה". לא כך פני הדברים. היום החרדתית הייתה שמחה לקבל תשובה כלשהי לשאלה זו, לפחות תשובה, גם אם לא הולמת.  

"שום דבר לא נגמר עד שזה נגמר" היא אומרת לעצמה בקול. אפילו להפוך ללימון זה עוד לא הסוף, כי בשביל הלימון הספציפי הזה שרק נוצר זאת התחלה. הבשלה לא יודעת מה תרצה להיות כשתהיה גדולה, ואולי לעולם לא תמצא תשובה לשאלה זו. היא אוהבת לשאול ילדים את השאלה הזאת כי היא עדיין מחפשת רעיונות. דווקא תשובה לשאלה "מה היא לא רוצה להיות" כן יש לה. החיים עצמם לפעמים שמים אותה במקום שבו היא לא רוצה להיות, ואז היא שוב לא ישנה. השינה היא המדד האולטימטיבי לטיב המקום בו היא נמצאת באותה תקופה. השינה, או החוסר השינה, הוא גם המניע לחיפוש ולשינוי. אבל למה דווקא השינה?! למה?! למה הדבר החיוני הזה שיכול להפוך אותה לפרח רענן או למפלצת חושך חשוכה?! היא הייתה מסתדרת גם אם המדד היה אורך ציפורני הרגל.

נשים בשלות יקרות, אם גם אתן לא ממש יודעות מה תרצו להיות כשתהיו גדולות, אל דאגה! אם גם אתן לא ישנות בגלל החיים עצמם, אל דאגה! מספיק שתדעו מה לא תרצו להיות בכדי לשנות, להשתנות ולישון! הבלוג הזה מתיימר להיות מדריך, אז בואו נראה, אם מדריך אז מדריך.

טיפים:

1- אם את לא ישנה מספיק בלילה, וזה גורם לכך ששאלות קיומיות משמעותיות צצות לך כמו מדוזות בים של אשקלון באוגוסט, שאלי את עצמך רק שאלה אחת: מה את צריכה לשנות בחייך? עדיף גם לענות.

2- אל תשתי מים אחרי אבטיח. וגם לא יין אחרי מלון.

3- אם את לא מוצאת משהו שצריך לשנות -או שאפשר לשנות- בחייך...אז תשני את עצמך, את האופן שבו את רואה את הדברים. תספרי לעצמך סרט אחר בראש. ואם בסרט מופיע ג'וני דפ, עוד יותר טוב.

4- חצי שעה לפני כל ארוחה תשתי 2 כוסות מים קרים.

5- במידה ואת נסעת לחופשה ואת מתגעגעת לחתולים, שימי שעון מעורר שיצלצל בכל שעה וחצי. כך, תרגישי בבית.

6- הקפידי על אכילת ירקות ופירות, תפני חצי שעה ביום להיות עם עצמך, הקפידי על הליכות פעמיים בשבוע, פעילות גופנית מורידה מתח ומאריכה את תוחלת החיים.

7- אל תקראי מדריכים מלאי טיפים ברשת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...